سئو کلاه سفید

 

سئو کلاه سفید چیست؟ سئو کلاه سفید به استراتژی گفته می شود که در آن سئو یک وب سایت دقیقا بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو انجام می شود و هیچ گاه از کارهای غیر واقعی برای انجام سئو اعم از خرید بک لینک و گرفتن بازدید استفاده نشود. این روش ایده آل موتورهای جستجو برای سئو است که گوگل نیز آن را تایید می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کاملا این استراتژی بپردازیم و بگوییم در این استراتژی باید چه کارهایی را انجام دهید و به چه شکلی انجام دهید تا به موفقیت برسید. با ما در مقاله بررسی سئو کلاه سفید همراه باشید.

 

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید اصطلاحی است که از کلمه White Hat SEO گرفته شده است. به افرادی که از روشهای استاندارد و تعریف شده الگورتیم های گوگل استفاده می کنند تا سایتها را سئو کنند، سئوکاران کلاه سفید می گویند، زیرا آنها استراتژی ای را انتخاب کردند که در آن خبری از خرید بک لینک و بازدید و ورودی گوگل نیست! به این استراتژی سئو کلاه سفید می گویند.

معمولا زمان نتیجه گیری در استراتژی سئو کلاه سفید بسیار زیاد است و گاها از ۸ ماه تا ۱۸ ماه با این استراتژی به اهداف خود خواهید رسید، اما ماندگاری این روش سئو بسیار بالاست. اگر شما از طریق سئو کلاه سفید سایت خود را سئو کنید پس از انجام کار سئو، مدت زمانی که جایگاه سایت در موتورهای جستجو حفظ می شود بسیار بالاتر از سایر روشهاست. شاید برای شما سوال پیش بیاید که روشهای دیگر انجام سئو چیست؟ روشهای دیگر انجام خدمات سئو ، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری است که شما می توانید با کلیک روی هر کدام از آنها، مقالات مرتبط به این موضوعات را مطالعه فرمایید، ما در این مقاله قصد داریم فقط راجع به سئو کلاه سفید صحبت کنیم و حال به معرفی روشهای سئو کلاه سفید می پردازیم:

 

تولید محتوا مهمترین روش سئو کلاه سفید

تولید محتوا امروزه به یک شغل تبدیل شده! این نشان می دهد این کار چقدر مهم و حیاتی است. کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن همواره مشغول تولید متون و مقالات درباره خود و کار خود هستند. همانطور که قبلا هم شنیده ایم، محتوا پادشاه است و می تواند مثل ده ها بازاریاب برای شما عمل کند و مشتریان زیادی را به سمت شما روانه کنند.

شما با تولید محتوا می توانید موفقیت بزرگی در جذب مشتری داشته باشید. ولی تولید محتوا نیز یک سری اصول دارد.

در زیر خلاصه کارهایی که باید در تولید محتوا انجام دهید را اشاره می کنیم:

  • ساخت صفحات فرود برای هر خدمت یا محصول
  • ساخت مقالات مربوط به معرفی و توضیح خدمات یا محصول
  • محتوا به هیچ عنوان کپی از سایتی دیگر نباشد، باید خودتان بنویسید.
  • ساختارسازی صحیح محتوا
  • استفاده صحیح از تیترها
  • استفاده صحیح از پاراگراف ها و تگ های HTML
  • لینک سازی داخلی
  • استفاده از تصاویر یونیک
  • تا می توانید در خصوص مقاله خود توضیح دهید! هر چه بیشتر بهتر.
  • رعایت نظم در درج و بروزرسانی محتوا

وقتی شما شروع به درج محتوا با رعایت اصول محتوا نویسی کنید و در سایت خود قرار دهید، و در این کار نظم داشته باشید (یعنی اگر اقدام به مقاله نویسی در سایت می کنید باید در فواصل مشخصی مقاله درج کنید، مثلا هر روز ساعت ۱۲ یا یک روز درمیان ساعت ۲ یا هفته ای یک بار ) موفق می شوید در مدت زمان کوتاهی بازدید قابل توجهی را در وبسایت خود جذب کنید.

 

http://seo-guide.blogfa.com/

اهمیت سئو ساختاری در استراتژی کلاه سفید

یک سئو کار کلاه سفید، کدنویسی سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می کند.  منظور از سئو ساختاری، چینش صحیح کدهای سایت با توجه به الگوریتم ها و خزنده گوگل است تا بتوان از طریق اینکار رتبه و امتیاز بهتری دریافت کرد.

برای بهینه سازی ساختار سایت باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • استفاده صحیح از متاتگ ها
  • استفاده درست از کش مرورگر
  • استفاده درست از جا گذاری تگ های HTML مخصوص تایپوگرافی
  • استفاده صحیح از کدهای ریسپانسیو

چیدمان درست صفحات از نظر ساختار کدنویسی می تواند به شما کمک کند تا بهتر از نظر موتورهای جستجو دیده شوید و این بهتر دیده شدن منجر به گرفتن جایگاه بهتر در جستجوها می شود.

سئو کلمات کلیدی در استراتژی کلاه سفید

استفاده درست از کلمات کلیدی می تواند حساسیت موتورهای جستجو را به سایت ما بیشتر کند:

  • کلمات کلیدی را باید در ابتدای تایتل (عنوان صفحه ) صفحه استفاده کنیم.
  • کلمات کلیدی باید در پاراگراف اول و آخر متن باشد.
  • کلمات کلیدی باید در تگ H1 باشد و در تگهای h2 و h3 باید چندبار تکرار شوند.
  • میزان استفاده از کلمه کلیدی باید در متن به اندازه ۳ درصد از کل متن باشد. پس شورش را درنیاورید.
  • از عبارت های مشابه و مرتبط کلمه کلیدی در متن استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید عناوینی با کلمات مشابه ایجاد کنید حتما آنها را در تگهای h3 قرار دهید و برای عناوینی که مرتبط نیستند و کم اهمیت تر هستند از تگ h4 استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی را یک بار در تگ بولد استفاده کنید.

 

لینک سازی داخلی در استراتژی صحیح سئو

منظور از لینک سازی داخلی این است که ما مقالات و صفحات خود را بهم لینک دهیم، اما نه اینکه بی ربط اینکار را انجام دهیم. هر جا که می بینیم از عنوانی استفاده می کنیم که درباره آن مقاله ای نوشتیم می توانیم به مخاطبان خود بگوییم که آن مقاله را نیز برای کسب  اطلاعات بیشتر می توانند مطالعه کنند؛ وقتی صفحه ای جدید می سازید، از مقالات مرتبط قدیمی و صفحات قدیمی تر که دارای بازدید هستند، به مقاله یا صفحه جدید لینک بدهید و از کاربران بخواهید که آن را نیز مطالعه کنند.

 

لینک سازی خارجی و اهمیت آن در سئو

برای اینکه کار سئو خود را تکمیل کنید باید اقدام به معرفی سایت خود در اینترنت کنید. در سئو کلاه سفید بهترین روشهای لینک سازی خارجی عبارت است از :

  • ساخت صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی و انتشار صفحات سایت در آنها
  • ساخت پروفایل در سایت های مطرح دنیا و پر کردن بخش سایت برای اطلاعات تماس با ما
  • ساخت پروفایل در انجمن های مرتبط و نیمه مرتبط با سایت و پر کردن بخش آدرس سایت در تماس
  • ساخت یک آگهی یا یک صفحه در دایرکتوری های مشاغل

توجه داشته باشید با توجه به اینکه شما فارسی زبان هستید، به جز شبکه های اجتماعی و ساخت پروفایل در سایتهای معروف، بهتر است بقیه کارها را در سایت های فارسی انجام دهید تا بازخورد بهتری بگیرید.

 

منبع: shayegan.net