اهمیت بک لینک در سئو سایت
لینک ورودی، بک لینک یا inbound link چیست؟
اگر در زمینه inbound مارکتینگ و سئو SEO مشغول به فعالیت هستید، حتما تا به حال شنیده اید که یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت بدست آوردن لینک های بیشتر است. اما آیا می دانستید که لینک ها چندین دسته هستند و انواع مختلف دارند؟

ما لینک ها را به سه دسته اصلی تقسیم بندی می کنیم:
- لینک های درونی internal links
- لینک های خروجی outbound links
- لینک های ورودی inbound links
تمام این لینک ها مهم هستند و وب سایت شما به تمام آنها نیاز دارد، اما بیشترین لینکی کاربران برای افزایش رتبه سایت خود به دنبال آنند ، “لینک های ورودی” هستند.
اما واقعا لینک های ورودی inbound links چه هستند؟ در این پست ما به تعریف لینک ورودی ، چرایی استفاده از آن ، بهترین نوع لینک ورودی و نحوه افزایش لینکها می پردازیم.
لینک های ورودی یا inbound links چه هستند؟
لینک ورودی ، لینکی است که از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما داده می شود.
لینک های خروجی یا outbound links، لینکهای خروجی از سایت شما به سایتهای دیگر هستند.
لینکهای درونی یا internal links لینک های یک سایت و یا وبلاگ هستند که به صحفه ای در همان سایت یا بلاگ ارجاع می شوند.
چرا به inbound links نیاز داریم؟
دلیل اول : بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو SEO
وب سایت هایی که لینک ورودی زیادی دریافت می کنند، می توانند در رنکینگ گوگل جایگاه بالاتری داشته باشند. اساساف لینکهای ورودی به خزندگان (به انگلیسی crawler) موتورهای جستجو می گویند که وب سایت شما در یک موضوع خاص “صلاحیت دارد و قابل اطمینان است و می تواند به عنوان مرجع در نظر گرفته شود یا authority دارد”.
بنابراین هرچه لینک ورودی از سایت های با کیفیت و مرجع بیشتر باشد، سایت شما می تواند در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) مرتبه بیشتری داشته باشد.
موتورهای جستجو تمام لینکهای ورودی را به یک چشم نمی بینند و inbound link ها تنها فاکتور تاثیر گذار بر رنکینگ نیستند.
دلیل دوم : ترافیک ارجاعی یا referral traffic
اگر کسی لینک ورودی در سایت یا وبلاگ خود قرار دهد، بازدیدکنندگان ممکن است روی آن کلیک کنند و شما از لینک های ارجاعی سود خواهید برد.
یک لینک ورودی خوب چگونه است؟
یک لینک ورودی خوب باید :
1 – از یک سایت معتبر بیاید
2 – از anchor text مناسب استفاده کند.
Anchor text چیست؟ anchor text کلمه ای از متن است که هایپر لینک hyperlink شده است.
لینک های ورودی خوب نه تنها شامل کلمه و عبارت می شوند، بلکه anchor text طبیعی دارند. نظر گوگل در مورد “متن لنگر” یا همان anchor text نا مناسب و غیر طبیعی به شکل زیر است:
گوگل متوجه می شود که anchor text هایی مانند “مطالعه بیشتر” و “اینجا کلیک کنید” به اندازه anchor text های “حاوی کلمه کلیدی”، ارزشمند هستند.
منبع: http://www.engpartner.com