اهمیت و جایگاه نرخ تبدیل (conversion rate) در بهینه سازی سایت

نرخ تبدیل و اهمیت آن در سئو و بهینه سازی سایت

 

نرخ تبدیل و اهمیت آن در بهینه سازی

نرخ تبدیل  (Conversion Rate) برابر است با نسبت مشتریان هدف ما به نسبت کل بینندگان سایت یا به زبان ساده تر نرخ تبدیل کاربر به مشتری. نرخ تبدیل یک وب سایت یکی از مهمترین شاخص های موفقیت آن است. افزایش نرخ تبدیل می تواند یک وب سایت و به طبع آن شرکت یا برند وابسته به آن را به موفقیت های بزرگی برساند.

بسیاری از افراد تصور میکنند بهینه سازی یا سئو یک وب سایت معادل است با ارتقاء جایگاه سایت در موتورهای جستجو. خب این تصور تاحدودی درست است اما این تمام داستان نیست.

ادامه نوشته

ROI سئو (ROI SEO) چیست و چگونه اندازه گیری می شود؟

برآورد میزان ROI سئو یک شرکت برای بسیاری از مدیران به یک مسئله رایج تبدیل شده است. اما SEO ROI چیست و چگونه می شود آن را اندازه گرفت . پاسخ به این سوالات را در این مقاله بیابید.

http://seo-guide.blogfa.com/


ROI مخفف چیست؟

نرخ بازگشت سرمایه ترجمه شده ی عبارت انگلیسی Return On Investment است که به اختصار به آن ROI می گویند. در واقع نرخ بازگشت سرمایه همان محاسبه ی سود بدست آمده از فروش شماست که اکثرا با فرمولهای متفاوتی برای کسب وکارها و تجارت های مختلف بدست می آید زیرا در واقع هر نوع تجارتی باتوجه به کسب و کارش دنبال سود متفاوتی است که از فرمولهای مختلف برای بدست آوردن آن استفاده می کند.

ادامه نوشته

صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) چیست و چه کاربردی دارد؟

صفحه فرود یا Landing Page دقیقاً چیست؟

یکی از راهکارهای بسیار مفید و موثر در افزایش فروش و توسعه کسب و کارهای آنلاین استفاده از لندینگ پیج یا صفحه فرود می باشد. به کار گیری این روش بازاریابی در کنار ایمیل مارکتینگ و تبلیغات، تأثیر بسیار زیادی بر شتاب بخشی به رشد کسب و کار اینترنتی ما خواهد داشت. در این مقاله به شرح انواع صفحات فرود و ترفندهای استفاده از آن خواهیم پرداخت.

 صفحه فرود چیست

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه کاربردی دارد؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page) در عمل به هر صفحه ای از یک وب سایت گفته می شود که کاربر از طریق کلیک بر روی تبلیغات اینترنتی به آن صفحه وارد می شود. با توجه به این توضیح آیا می توان گفت که همه صفحات سایت می توانند صفحه فرود باشند؟

ادامه نوشته

نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

 

نرخ کلیک چیست

یکی از نکاتی که حتی حرفه ای های طراحی سایت را درگیر خود می کند. CTR یا نرخ کلیک در گوگل است. گاهی سایت هایی با وجود رتبه 1 بودن در گوگل نرخ CTR پایینتری از رقبای خود دارند. این موضوع باعث شده است که ما تلاش کنیم تمام مواردی را که به افزایش نرخ CTR می انجامد را در یک مقاله گرداوری کنیم. فراموش نکنید که رتبه بالا در نتایج جستجو یکی از مهمترین عوامل افزایش رتبه CTR است، اما همانطور که اشاره شد، تنها عامل رشد CTR نیست و حتی ممکن است در شرایطی برعکس عمل کند.

با اینکه منظور و هدف ما در این مقاله بررسی نرخ کلیک سایت ها در نتایج جستجوی گوگل است.

ادامه نوشته

انواع هاست و  تفاوت بین آن ها

تمام وب سایت ها و وبلاگ های موجود در اینترنت با یک هاست آغاز به کار می کنند. هاستینگ یکی از موضوعاتیست که هر کسی حتی توسعه دهندگان وب با دانش بسیار زیاد را نیز میتواند گیج کند. در این مطلب به معرفی انواع هاست و تفاوت بین آنها می پردازیم تا موضوع هر چه بیشتر برای شما روشن شود.

بهینه سازی سایت

هاست یا وب هاستینگ چیست؟

در ابتدا نیاز است که به تعریف هاست بپردازیم. وقتی با یک صفحه از وب سایت مواجه می شوید، در حقیقت کدهایی را که با زبان های مختلفی نوشته شده اند را دریافت کرده اید. مرورگر شما این کدها را به صفحه ای تبدیل می کند که قابل درک برای ماست و شامل تصاویر، دکمه ها، نوشته ها و از این قبیل است.

ادامه نوشته

SEM (بازاریابی موتورهای جستجو) چیست و چه تفاوتی با SEO (سئو) دارد؟

( Search Engine Marketing) sem یا بازاریابی موتورهای جستجو به تمام فعالیت هایی گفته می شود که باعث دیده شدن سریع و بالا رفتن فروش محصولات آن سایت می شود.

 بهینه سازی سایت

امروزه بسیاری از افرادی که در اینترنت فعال هستند با کلمات  SEO و SEM در مورد موتورهای جستجو زیاد برخورد کرده اند، بسیاری از آنها معنای این دو عبارت و تفاوت بین آنها را نمی دانند، که ما امروز می خواهیم به آموزش این دو واژه و تفاوت بین آنها بپردازیم.

ادامه نوشته

ویژگی های دامنه com. ، دامنه ir. و دامنه .co و تاثیر آن بر سئو سایت

در این مقاله به بررسی تفاوت ها و مزایا و معایب دامنه com. دامنه ir. و دامنه .co می پردازم و آنها را از نظر سئو با هم مقایسه خواهم کرد. قبل از اینکه به بررسی هر یک از پسوندهای دامنه فوق بپردازم و آنها را از نظر سئو و تاثیری که از نظر سئو خواهند داشت مقایسه کنم هر یک از این انواع دامنه های اینترنتی را معرفی می کنم.

سئو وب سایت

دامنه .com

دامنه های com متداول ترین دامنه های اینترنتی هستند، واژه com مخفف عبارت commercial به معنای تجاری است و وب سایت هایی که می خواهند فعالیت های تجاری انجام دهند به طور معمول باید از این پسوند در دامنه خود استفاده کنند. البته به دلیل استقبال بیش از حد از این نوع دامنه و همچنین متداول بودن آن در حال حاضر اکثر سایت های غیر تجاری نیز از این پسوند دامنه استفاده می شود.

ادامه نوشته

فعال سازی https (SSL) سایت و تاثیر آن بر سئو

تاثیر استفاده از SSL بر روی سئو

 

در این مقاله ابتدا به معرفی SSL پرداخته و سپس به تاثیر آن بر سئو وب سایت می پردازیم.

 بهینه سازی سایت

SSL چیست؟

(SSL (Secure Sockets Layer یک تکنولوژی استاندارد امنیتی برای برپایی یک لینک رمز گذاری شده بین سرور و مرورگر اینترنت کاربر می باشد.

 

ادامه نوشته

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو و بهینه سازی سایت

با گذشت زمان و افزایش کاربران شبکه‌های اجتماعی تغییراتی در الگوریتم‌های موتورهای جستجو نیز اعمال شد و شبکه‌های اجتماعی توانستند تا موتورهای جستجو را تحت‌الشعاع قرار داده و در افزایش رنکینگ آنها نقش موثری داشته باشند.

بهینه سازی سایت

 

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وردپرس

در این مقاله قصد داریم تا به تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو وردپرس بپردازم که با استفاده از فاکتورهای مهم شبکه‌های اجتماعی قادر خواهید بود تا با قدرت بیشتر در عرصه رقابتی حاضر شده و سریعتر به هدف خود برسید.

شبکه‌های اجتماعی نیز مانند هر متد دیگری برای تاثیر گذاری در سئو و بهینه سازی سایت دارای فاکتورهای مختص خود هستند و باید آنها را رعایت کرد که در ادامه به تعدادی از این فاکتورها خواهم پرداخت.

 

ادامه نوشته

آیا استفاده از کلمات کلیدی مخفی در متن روش مناسبی برای سئو سایت است؟

مخفی کردن کلمات کلیدی و تاثیر آن بر سئو سایت (خوب یا بد؟)

بهینه سازی سایت

یکی از بدترین اشتباهات در سئو سایت مخفی کردن کلمه کیدی در متن صفحه است، زیرا گوگل با توجه به درصد حضور کمه کلیدی هر متن در هر صفحه کلمه کلیدی آن را تعیین میکند. اما قراردادن بیش از حد کلمه کلیدی هر متن ها بخصوص متون کوتاه باعث بی معنی و ناخوانایی متن میشود و کاربری برای خواندن آن وقت نخواهد گذاشت و همه ی وبمستران از این موضوع آگاه اند و به همین دلیل از کلمات کلیدی به صورت مخفی در متن ها که شامل تعداد بسیار زیادی کلمه کلیدی می باشد در صفحه قرار می دهند. که هم گوگل را متوجه سازند و هم کاربر را راضی نگهدارند. اما این وبمستران گوگل را دست کم گرفته اند چرا که گوگل به راحتی میتواند کلمات کلیدی مخفی را تشخیص دهد و این کار عواقب خوبی برای سئو سایت ندارد.

ادامه نوشته

متن لنگر یا انکر تکست (Anchor Text) چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

انکر تکست Anchor Text و تاثیر آن بر سئو

 

سئو سایت

اگر تا به حال برای سئو و بهینه سازی سایت خود تحقیق کرده باشید، مطمئناً عبارات و اصطلاحات بسیاری به گوشتان خورده است. یکی از اصطلاحات سئویی که کمتر وب سایتی به آن پرداخته است، اصطلاح انکر تکست (به انگلیسی Anchor Text) است.

 

انکر تکست چیست؟

کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک می شوند را انکر تکست می گویند.

 

ادامه نوشته

مهم ترین عوامل رتبه بندی و سئو وب سایت در موتور های جستجو

 

بهینه سازی سایت

 

گوگل در الگوریتم های خود برای رتبه بندی وب سایت ها از متغیر های مختلفی استفاده می کند. اما آن ها کدام اند؟ برخی از این متغیر ها ثابت شده اند و برخی دیگر هنوز بحث برانگیز هستند و گمانه زنی های مختلفی درباره آن ها وجود دارد. اما ما همه آن ها را اینجا جمع کرده ایم. همه این موارد می تواند تاثیر مستقیمی در سئو وب سایت شما داشته باشند. این لیست موارد زیر را شامل می شود:

  • فاکتور های دامنه وب سایت
  • فاکتور های صفحات وب سایت
  • فاکتور های وب سایت
  • فاکتور های لینک سازی
  • تعامل کاربران
  • قوانین الگوریتم های ویژه گوگل
  • سیگنال های برند
  • فاکتور های آفلاین وب اسپم سایت
  • فاکتور های آنلاین وب اسپم سایت

 

ادامه نوشته

تفاوت لینک های فالو (Follow) و نوفالو (No Follow) چیست؟

تفاوت دو لینک فالو و نوفالو در سئو چیست؟

 

بهینه سازی سایت

هنگامی که در مورد دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کنیم، اولین موردی که در ذهن ما می‌آید، سئو و لینک‌های فالو (Dofollow) و نوفالو (Nofollow) هستند که فاکتور بسیار مهمی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشند. همه سایت‌ها و صفحات وب یه یک روش یا توسط لینک‌های دیگر با هم ارتباط برقرار می‌کنند. ساختن بک لینک، جزئی از سئوی خارجی است و استخوان‌بندی موفقیت هر وبسایت است. در این مقاله به بررسی آنها و تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو خواهیم پرداخت.

ادامه نوشته

سیستم همکاری در فروش چیست و چه تاثیری بر سئو و بهینه سازی سایت دارد؟

اهمیت سیستم همکاری در فروش بر روی سئو و بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت 

بازاریابی وابسته (همکاری در فروش) یا Affiliate Marketing روشی است که در یک روند فروش، علاوه بر فروشنده و خریدار، نفر سومی به‌عنوان واسطه فروش، خریدار را به فروشنده وصل می‌کند. ویژگی این حالت، این است که با اضافه شدن نفر سوم که همان بازاریاب سیستم همکاری در فروش است، قیمت محصول برای مشتری تغییر نمی‌کند و در اصل این شخص سود جداگانه‌ای روی محصول نمی‌گیرد، بلکه از سهم خود فروشنده، درصدی به بازاریاب سیستم همکاری در فروش می‌رسد. به‌بیان خیلی ساده باید گفت بازاریاب فروش، مشتری را پیدا می‌کند و آن را به سمت فروشنده می‌فرستد. حال هر کسی که از طرف آن بازاریاب، تبدیل به خریدار شود، بازاریاب درصدی را بابت پورسانت دریافت می‌کند. ساز و کار این سیستم به همین شکل است.

ادامه نوشته

اهمیت بک لینک در سئو سایت

لینک ورودی، بک لینک یا inbound link چیست؟

اگر در زمینه inbound مارکتینگ و سئو SEO مشغول به فعالیت هستید، حتما تا به حال شنیده اید که یکی از راه های افزایش ترافیک وب سایت بدست آوردن لینک های بیشتر است. اما آیا می دانستید که لینک ها چندین دسته هستند و انواع مختلف دارند؟

سئو سایت

ما لینک ها را به سه دسته اصلی تقسیم بندی می کنیم:

ادامه نوشته

ارتباط بین نرخ پرش و بهینه سازی سایت

نرخ پرش (bounce rate) چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

سئو سایت

نرخ پرش یا bounce rate یکی از مهمترین و در عین حال گیج کننده ترین پارامترهای گوگل آنالیتیکس است که با بررسی و تحلیل دقیق آن می توانید به بهینه سازی سایت خود کمک فراوانی کنید. در این مقاله به طور مفصل به بررسی موارد زیر می پردازیم:

  • نرخ پرش چیست؟
  • نرخ پرش چگونه تعیین می شود؟
  • چگونه می توان نرخ پرش را در گوگل آنالیتیکس بررسی کرد؟
  • نرخ پرش سایت شما چقدر باید باشد؟
  • چرا نرخ پرش سایت شما بالا است؟
  • آیا نرخ پرش بالا همیشه بد است؟
  • چگونه می توان نرخ پرش را کاهش داد؟

 

ادامه نوشته

use ability چیست و چگونه به کاربرد پذیری مطلوب دست یابیم؟

 

سئو سایت

کاربردپذیری در وب، یک شرط اساسی برای بقا است. اگر استفاده از وب سایت سخت باشد، کاربران به راحتی آن را می‌بندند. اگر صفحه اصلی نتواند هدف کاربر را ارائه کند و یا کاربران را گیج کند، کاربران سایت را ترک خواهند کرد. حال میخواهیم به بررسی موارد مطرح در کاربردپذیری بپردازیم.

ادامه نوشته

دسترسی پذیری یا قابلیت دسترسی در وب (Accessibility)

دسترسی پذیری یا قابلیت دسترسی در وب (Accessibility)

سئو سایت

همه ما دوست داریم که به ساگی و با سرعت بالا از اینترنت استفاده کنیم. برای بیشتر ما خیلی مشکلی خاصی وجود نداره که از این صفحه به اون صفحه بریم. معمولا بعد از چند دقیقه جستجو بالاخره اطلاعاتی رو که می‌خواییم پیدا می‌کنیم.

اما برای افرادی که به نوعی از ناتوانی مبتلا هستن، شرایط به همین خوبی پیش نمیره. با این حال خوشبختانه یه سری اصول و قواعد وجود دارن که برای پاسخ دادن به نگرانی‌های این دسته از افراد تنظیم شدن و بهشون می‌گن دسترسی‌پذیری در وب.

ادامه نوشته

کاربرد تگ های هدینگ در سئو سایت

اهمیّت و استفاده درست از تگ هدینگ (H2، H1 و …)

سئو سایت

همان طور که  از اسم تگ هدینگ مشهود است. برای متمایز کردن تیتر از سایر محتوای موجود در یک صفحه استفاده می‌شود. تگ‌های heading با h مشخص می‌شوند و از h1 تا h6 هستند. . مهم‌ترین تگ تیتر، تگ H1 است و کمترین اهمیت را تگ H6 دارد.

ادامه نوشته

تگ Alt یا متن جایگزین تصویر چیست و چه تأثیری بر روی سئو دارد؟

چگونه استفاده از تگ alt در تصاویر به بهبود رنک وب سایت کمک می کند؟

 

سئو سایت

متن جایگزین تصویر (alt text)، که با عناوینی همچون صفت جایگزین، توصیف جایگزین، و در زبان محاوره ای تگ Alt (که این عبارت از نظر فنی و تکنیکی درست نیست!) نیز شناخته می شود، به عنوان یک کد در HTML برای توصیف ظاهر و کارکرد یک تصویر در یک صفحه مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه نوشته

اهمیت عمر دامنه در سئو

تاثیر سن دامنه در سئو

سئو سایت

یکی از عوامل بسیار مهم در سئو بعد از انتخاب صحیح دامنه، مقدار سن دامنه است . بدین ترتیب که هرچقدر از عمر سایت و دامنه شما بیشتر گذشته باشد به مرور زمان یکی از فاکتورهایی که گوگل در نشان دادن نتایج خود در برابر سایت های رقیب از اون استفاده میکند قدمت دامنه شما می باشد.

در مورد سن دامنه دو فاکتور اساسی وجود دارد که گوگل به آنها اهمیت میدهد:

ادامه نوشته

چگونه از رسپانسیو بودن وب سایت خود مطمئن شویم؟

راه های کاربردی اصلاع از رسپانسیو بودن سایت

طبیعتاً یک کاربر معمولی اینترنت، دانش کافی برای ریسپانسیو کردن یک سایت را ندارد. چرا که برای این کار، به مهارت کد نویسی نیاز است. اما به عنوان صاحب یک وب‌سایت، شما قطعاً می‌توانید هنگام ساختن سایت یا حتی پس از آن، مساله واکنش گرایی را در نظر بگیرید و از ریسپانسیو بودن سایت خود مطمئن شوید. می‌پرسید چگونه؟

در ادامه به شما چند راه کاربردی معرفی می‌کنیم تا به وسیلۀ آن‌ها بتوانید واکنش‌گرایی سایت خود را چک کنید. (بدون اینکه نیاز باشد سایت خود را در گوشی موبایل یا تبلت باز کنید.)

ادامه نوشته

سایت واکنش گرا و دلیل ضرورت آن بر سئو سایت

بهینه سازی سایت

 قبل از آنکه ساختن وب‌سایت خود را شروع کنید، لازم است با ویژگی‌های مهم یک وب‌سایت خوب آشنا باشید. مواردی که رعایت آن‌ها باعث موفقیت هر چه بیشتر یک وب‌سایت می‌شوند. یکی از این موارد، واکنش گرایی یا به اصطلاح  Responsive بودن وبسایت است.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد مفهوم واکنش گرایی در طراحی سایت و اهمیت آن صحبت کنیم. در نهایت نیز راهکارهای عملی برای بررسی ریسپانسیو بودن یک وب‌سایت در اختیار شما قرار دهیم.

ادامه نوشته

کیفیت صفحات سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

 

8 ویژگی و اصل مهم در طراحی سایت

برای یک طراحی سایت خوب، شما هم باید کاربران را در نظر بگیرید و هم موتورهای جستجوگر را. اما به هیچ وجه فکر نکنید که این دو مورد از هم جدا هستند. در واقع هر چقدر تجربه کاربری سایت شما بهتر باشد، طبیعتاً در نتایج جستجوهای گوگل نیز رتبه بهتری خواهید داشت. در واقع تمام نکاتی که در ادامه می‌آیند، به طور مستقیم بر روی هر دوی این مسائل تاثیرگذار هستند.

ادامه نوشته

رتبه یا رنک (Rank) یک سایت چیست؟

از پیج رنک (Page Rank) چه می دانید؟

 

مهمترین مسئله ایی که برای رتبه بندی سایت ها به آن اشاره می توان کرد، رتبه بندی آنها در موتور های جست و جو می باشد، که این رتبه بندی بسته به امتیاز های بدست آمده توسط وب سایت از قبیل: آمار بازدید، محتوای مناسب، تعداد لینک ها و... می باشد.

ار آنجا که تقریباً بهترین و آسانترین راه برای کشف اطلاعات مورد نظر خود استفاده از موتور های جستجو از قبیل گوگل، یاهو، و ... است، وبلاگنویسان نیز بهترین راه برای انتشار اطلاعات خود معرفی هر چه بهتر نزد این موتورهای جستجو دانستند و اکنون در شرایطی که میلیون ها سایت و وبلاگ در اینترنت بر سر تصاحب جایگاه بالاتر در بین نتایج جست و جوگرها رقابت و مبارزه می کنند، کسب رتبه در موتورهای جست و جو کار سخت و دشواری است و کسانی در این میان توفیق به دست می آورند که بر نحوه عملکرد موتورهای جست و جو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جست و جو گرها سازگار کنند.

ادامه نوشته