سئو سایت به چه معناست و چه اهمیتی دارد؟

سئو سایت/ بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

• وب سایت شما در صفحه چند گوگل قرار دارد؟
• آیا وب سایت شما از ترافیک خوبی برخوردار است؟
• آیا محصولات و خدمات شما از طریق وب سایت تان مشاهده می گردد و به فروش میرسد؟
• آیا وب سایت شما در زمینه فعالیت شغلی خود برتر است و رتبه خوبی در نتایج گوگل دارد؟

تمامی این سوالات  بخشی از سوالاتی است که می توان از افرادی پرسید که برای کسب و کار خود وب سایت دارند و می خواهند در زمینه کاری خود برتر و به واسطه وب سایت خود پیشرفت کنند.

ادامه نوشته

چگونه لینکدین به ارتقاء و بهینه سازی سایت شما کمک می کند؟

چگونه یک شبکه اجتماعی مانند لینکدین می تواند به ارتقاء و بهینه سازی سایت شما کمک کند؟

بهینه سازی سایت

امروزه شبکه های اجتماعی جز بی بدیلی از زندگی مردم و اینترنت تبدیل شده اند. استفاده از موبایل ها نیز نقش شبکه های اجتماعی را در تعیین راهبرد سایتها پر رنگ تر کرده اند. بنابراین توجه به شبکه های اجتماعی می تواند موجب جذب ترافیک فراوان برای سایت گردد و در نتیجه سئو سایت ارتقا یابد.

لینکدین یک وب سایت شبکه اجتماعی می باشد که کار آن ارتباط دادن افراد و کسب و کارهایشان به همدیگر می باشد. لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی کارا برای افراد حرفه ای با تخصص های مختلف می باشد. در این شبکه اجتماعی  به زمینه های کسب و کار و معرفی شغلی و مهارت های کاری افراد توجه بیشتری شده است؛ بنابراین شبکه اجتماعی لینکدین برای معرفی تجارتمان و بالا بردن رتبه سایتمان (سئو وب سایت) ابزار بسیار خوبی می باشد.

 

ادامه نوشته

سرور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سرور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بهینه سازی سایت

سرور چیست؟

سرور یک کامپیوتر همیشه روشن و همیشه در دسترس است، زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آن را سرور تحت شبکه می نامیم و به این معنا خواهد بود که تمامی کامپیوتر های موجود در این شبکه از این کامپیوتر فرمان می گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می کنند و سرور نقش آنها را در شبکه تعیین می نماید، حال اگر گستره این شبکه را کمی بیشتر نمائیم، و آن را متشکل از تمام کامپیوتر هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از کامپیوتر های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت روبرو هستیم که به آنها سرور های اینترنتی گفته می شود و وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی پهنای اینترنت جستجو می کنید را برای ملاحظه شما در اختیار قرار دهند. بنابراین به دو دسته بندی کلی دست می یابیم:
سرور ( server ) : کامیپوتری که سرویس می دهد.
کلاینت ( Client ) : کامپیوتری که سرویس می گیرد.

 

ادامه نوشته

تأثیر اندازه و رنگ فونت متن بر سئو سایت

آیا می دانید اندازه و رنگ فونت متن بر سئو سایت شما تأثیر دارد؟

بهینه سازی سایت

از دیدگاه وبسمترها رنگ و اندازه فونت هیچ تاثیری در سئو ندارد. ولی از دیدگاه طراحان و بهینه سازان موتور جستجو یا متخصصین سئو رنگ و اندازه فونت در سئو سایت تاثیر گذار است. سئو و طراحی سایت به طور متقابل روی یکدیگر تاثیر گذارند هر چند شاید این تاثیر زیاد نباشد. اما باید چه کارهای انجام بدهیم و چه کارهایی انجام ندهیم؟

قبل از اینکه بخواهیم وارد این بحث شویم، بهتر است نکته ای را بیشتر توضیح دهیم. شما حتی اگر ساده ترین رنگ و فونت را به کار برید، از نظر گوگل جریمه نمی شوید. در واقع جریمه های گوگل بیشتر در مورد نوع استفاده از تکنیک های سئو می باشد نه ظاهر سایت اما همین ظاهر وب سایت شما می تواند باعث جذب یا خروج زود هنگام کاربر شود. اگر کاربرانی که به وب سایت شما بیابند، ظاهر وب سایت شما را مورد پسند قرار ندهند و نتوانند به خاطر رنگ فونت ارتباطی با متن شما برقرار کنند، سریعا وب سایت شما ترک می کنند و این سریع ترک کردن که ممکن است به طور زیاد اتفاق بیفتد، باعث افزایش bounce rate و  جریمه شدن وب سایت شما از نظر گوگل می شود. تاثیر رنگ در سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از مهمترین مواردی است که شما باید بدانید که این جریمه حداقلی برای وب سایت شما ایجاد نشود.

ادامه نوشته

SERP و تأثیر آن بر سئو

SERP و تأثیر آن بر سئو

بهینه سازی سایت

SERP مخفف عبارات یا کلمات Search Engine Result Page است که به معنای صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. در اصل به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP گفته می‌شود.

نتایجی که در صفحه موتور جستجو  نمایش داده می‌شود همیشه یکسان نیست و در حال تغییر است.دلیل این مورد می‌تواند به خاطر تغییرات در الگوریتم ، به وجود آمدن صفحات و سایت های جدید، رقابت موجود بین سایت ها و افت برخی از آن‌ها باشد. یعنی نتایج به دست آمده از هر جستجو منحصربه‌فرد است، حتی در زمانی که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو فرد صورت می‌گیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از کلمات کلیدی را برای نمایش نتایج مرتبط تر به کار می‌گیرد. مثلاً مکان فیزیکی، تاریخچه مرورگر، علایق و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

Serp چه اهمیتی دارد؟

 

ادامه نوشته

چگونگی کارکرد و الگوریتم های موتور جستجو گوگل

آیا از کارکرد الگوریتم گوگل اطلاع دارید؟

موتور جستجوی گوگل امروز در سراسر جهان تا حدی فراگیر شده است که به عنوان یک مرجع اطلاعاتی کامل محسوب می شود. موتور جستجوی گوگل دارای کارکردها و الگوریتم های مختلفی است. در این مقاله به معرفی موتور جستجوی گوگل پرداخته شده است.

موتور جستجوی گوگل نیاز به معرفی ندارد. همه شما موتور جستجوی گوگل را به‌خوبی می‌شناسید و هرکسی به‌ نوعی با این موتور جستجو تا حدی درگیر بوده است. یکی به دنبال اطلاعات موردنیاز خود است، دیگری سایتی دارد و به دنبال روش‌هایی برای بهبود رتبه سایت خود در موتور جستجو گوگل است. به‌هرحال هرکدام از ما بارها از گوگل به‌عنوان یک مرجع اطلاعاتی استفاده کرده‌ایم.

کار کردن در موتور جستجوی گوگل نیاز به دانستن و تکنیک‌های مخصوص به خود را دارد که ما در این مقاله قصد بیان آن را نداریم. در مقالات قبلی بارها در خصوص اینکه چگونه در صفحه اول گوگل باشیم، بارها نکاتی را نوشته‌ایم و می‌توانید با مراجعه به آن‌ها تمام تکنیک و اصول مربوط را به‌خوبی فرابگیرید.

اما مسئله‌ای که ممکن است برای شما جای سوال باشد، چگونه کار کردن موتور جستجوی گوگل است. اگر در حوزه سئو  فعالیت می‌کنید، حتماً روش فعالیت و کارکردن آن را به‌خوبی می‌دانید ولی اگر حوزه کاری شما سئو نیست و علاقه‌مند هستید با نحوه کار گوگل آشنا شوید، ادامه خواندن این مقاله را توصیه می‌کنیم.

 

ادامه نوشته

8 نکته طلایی سئو سایت

8 نکته طلایی سئو سایت

بهینه سازی سایت

طراحی وب سایت و برنامه ریزی آن بدون سئو، بیهوده است و انگار هیچ کاری انجام نداده اید. توجه به نکاتی که در زیر به توضیح آن پرداخته ایم برای بهتر شدن رنکینگ موتورهای جستجو و افزایش ترافیک و ازدحام وب سایت می باشد.

1. قبل از نوشتن فکر کنید و هدف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، باید هدف خود را تعیین کنید. تکنیک مقالات سئو بیس، فقط استفاده موارد فنی نیست. اگر مطلب بدون هیچ‌گونه فکر و هدفی نوشته‌شده باشد، حتی اگر نکات فنی هم در آن رعایت شود، کاربر بعد از خواندن پاراگراف اولیه، آن را ترک خواهد کرد. در واقع باید مطلبی را بنویسید که کاربران به دنبال آن‌ها هستند.

پیامی که کاربر بعد از خواندن این مقاله باید دریافت کند چیست؟ شما به کدام سؤال کاربران قصد پاسخ دارید؟ کدام نوع از کاربران خواننده مطلب شما هستند؟ آیا مطلب شما نیاز اکثر افراد است یا خیر؟ نوع نگارش، تعداد کلمات، نوع کلمات و غیره باید چگونه باشد؟ همه این سوالاتی است که نویسنده باید قبل از شروع به نوشتن از خود بپرسد و پاسخ آن‌ها را بدهد.

 

ادامه نوشته