SERP و تأثیر آن بر سئو
SERP و تأثیر آن بر سئو
SERP مخفف عبارات یا کلمات Search Engine Result Page است که به معنای صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته میشود. در اصل به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP گفته میشود.
نتایجی که در صفحه موتور جستجو نمایش داده میشود همیشه یکسان نیست و در حال تغییر است. دلیل این مورد میتواند به خاطر تغییرات در الگوریتم، به وجود آمدن صفحات و سایت های جدید، رقابت موجود بین سایت ها و افت برخی از آنها باشد. یعنی نتایج به دست آمده از هر جستجو منحصربهفرد است، حتی در زمانی که جستجو برای یک کلمه کلیدی مشابه توسط دو فرد صورت میگیرد. زیرا موتورهای جستجو معیارهای فراتر از کلمات کلیدی را برای نمایش نتایج مرتبط تر به کار میگیرد. مثلاً مکان فیزیکی، تاریخچه مرورگر، علایق و حتی معانی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار میدهند.
Serp چه اهمیتی دارد؟
با توجه به جدال سختی که برای قرار گرفتن در صفحات و رتبههای اول موتور های جستجو حاکم است، و آمارهای موجود حکایت از این دارد که بیش از 90 درصد کاربران فقط صفحه اول موتور جستجو را بررسی میکنند و به ندرت به صفحهای دوم نتایج رجوع میکنند. میتوان پی برد که صفحه اول نتایج جستجو از اهمیت ویژه و فوقالعادهای برخوردار است به طوری که قرارگیری در صفحه اول نتایج موفقیت یک شرکت را میتواند تضمین نماید.
راهکار های برای بهبود serp
زمانی که بحث از بهبود صفحه نتایج موتور جستجو به میان میآید، میتوان به تولید محتوای باکیفیت همراه با راهبرد صحیح در انتخاب کلمات کلیدی را بسیار موثر دانست. در اولین مرحله باید رقبای خود را شناسایی کنیم. برای بررسی و شناخت رقبا باید موارد زیر را در نظر بگیریم:
- تعیین کلمات کلیدی با بیشترین اهمیت معمولاً تک کلمهای با رقابت سنگین
- موقعیت serp رقبا برای مجموعهای از کلمات کلیدی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت
- کلمات کلیدی تک سیلابی و چند سیلابی بهترین راهبرد انتخاب کلمات است که رقبا در آن ضعیف هستند
- استفاده از کلمات کلیدی ترکیبی راهبرد مناسب تا رسیدن به کلمات کلیدی اصلی
- محبوبیت در شبکه های اجتماعی
- کیفیت لینک های دریافتی
- اطلاعاتی درباره ترافیک داده ها،سرعت بارگذاری سایت و…
منبع: https://limaweb.ir